Hos 1st Place har vi mange års erfaring med søgemaskineoptimering, og vi arbejder derfor altid ud fra best practice. Vi skræddersyer vores arbejde ud fra dine ambitioner, udgangspunkt og budget.

Vi arbejder med dine organiske placeringer og optimerer dit website, således det rangerer højt, på de søgeord du ønsker at blive fundet på.

SEO – en organisme i konstant forandring!

For at opnå succes i Googles organiske søgeindeks, er det vigtigt at man forstår hvordan Googles algoritmer arbejder. Gennem de senere år, har måden Google tildeler rankings på, været under konstant forandring. Det er denne forandring, som vi i 1st Place hele tiden monitorerer og arbejder ud fra.  

Vi arbejder med at optimere dit site, ud fra de retningslinjer, som vi erfarer at Google vægter højest. Her kan eksempelvis nævnes:

  • Teknisk SEO 
  • Onsite optimering  
  • Linkbuilding 

Teknisk SEO

Et af de områder, som ofte ikke får den nødvendige fokus hos vore kunder, er teknisk SEO. Egentlig er tankegangen omkring teknisk SEO logisk. Det handler om, at give Google optimale muligheder for at crawle dit website.

Det gælder derfor om, at få plukket så mange af de lavthængende frugter, i sin platform, som overhovedet muligt. Det kunne eksempelvis være tiltag såsom:

  • Broken backlinks 
  • Pagespeed 
  • Canonnical tags 

Onsite optimering

Man bør ikke nævne begrebet onsite optimering, uden at nævne Google Panda algoritmen. Google Panda er dateret tilbage til februar 2011. Til trods for dens alder, er det dog langt fra en forældet sag. Google Panda er nemlig den opdatering, der bedømmer dit website ud fra kvaliteten af indholdet. Har du et website med ringe indhold, eksempelvis meget duplicate content, irrelevant eller mangelfuldt indhold, så vil Google Panda modarbejde, at sitet får gode organiske placeringer. Det er derfor yderst vigtigt, at arbejde med kvalitativt, originalt og relevant indhold over hele linjen på dit website. 

Linkbuilding

I jagten på de forjættede organiske placeringer, er det vigtigt at arbejde med linkbuilding.

Linkbuilding er i konstant udvikling. I april 2012 kom Google med deres banebrydende Google Penguin algoritme, som satte en ny standard for, hvordan man skulle tænke links. Det handlede pludselig ikke længere om kvantiteten, men om kvaliteten af de eksterne links, der pegede ind på sit website. Denne ideologi er stadig relevant, når man taler om linkbuilding.  

Det lyder måske meget simpelt – men linkbuilding er ofte det, der udgør forskellen på en top-3-placering, eller en side 2 placering.

Det er i særdeleshed omkring linkbuilding, at man bør få rigtigt meget ud af et sit bureausamarbejde. 

Ønsker du mere information om effektiv søgemaskineoptimering, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.