At anvende SoMe er helt afgørende for din virksomheds digitale konkurrencekraft – uanset om du har fokus på B2B- eller B2C markedet.  

Som det fremgår af modellen er Facebook det klart største medie, derefter kommer Snapchat og Instagram. Bemærk at 46 % anvender den B2B orienterede platform LinkedIn dagligt eller ugentligt. 

Kilde: Slots og Kulturstyrelsen 

Der kan derfor ikke herske nogen tvivl om, at det er nødvendig, at du anvender SoMe, som en stor del af din digitale marketing indsats.  

På de sociale medier er det brugerens interesser, der er i centrum. Du skal derfor være i stand til at levere indhold (content), der vækker interesse hos brugeren. Du indgår med det i en direkte dialog med potentielle eller nuværende kunder, som kan like, dislike og kommentere på dit indhold. Det skal du være klar og kompetent til at reagere på.  

Er du tilstede og kan skabe en positiv dialog med kunderne, så giver det dig dertil mulighed for at skabe det, der kaldes et “social proof”. Det er den effekt, du kan opnå ved at andre omtaler dit produkt eller din service positivt. Vi mennesker er flokdyr og det understøtter vores købsbeslutning markant, når vi kan se at venner, kendte personer og eksperter kan lide dit indhold og måske har handlet med dig. Alene antallet af positive tilkendegivelser har stor betydning. Skræddersy dine kampagner og budskaber, med Social Media Marketing. 

Samlet set vil du kunne skabe dig et stærkt brand, og dertil styrke dit arbejde med SEO på grund af den øgede sociale relevans. 

Med de mange unikke målretningsmuligheder, der tilbydes via de sociale medier, har du her muligheden for at differentiere dine budskaber og gøre dem ekstra skarpe.  

Hos 1st Place benytter vi som oftest en eller flere sociale medier, som led i en effektiv digital strategi.

Ønsker du mere information om de forskellige sociale medier, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169