At anvende SoMe er helt afgørende for din virksomheds digitale konkurrencekraft – uanset om du har fokus på B2B- eller B2C markedet.  

Som det fremgår af modellen er Facebook det klart største medie, og derefter kommer Snapchat og Instagram. Bemærk at 46 % anvender den B2B orienterede platform LinkedIn dagligt eller ugentligt. 

Kilde: Slots og Kulturstyrelsen 

Der kan derfor ikke herske nogen tvivl om hvorvidt det er nødvendigt at du anvender SoMe som en stor del af din digitale marketing indsats.  

På de sociale medier er det brugerens interesser der er i centrum. Du skal derfor være i stand til at levere indhold (content) der vækker interesse hos brugeren. Du indgår, med din content, i en direkte dialog med potentielle eller nuværende kunder som kan like, dislike og kommentere på dit indhold. Det skal du være klar og kompetent til at reagere på.  

Er du til stede og kan skabe en positiv dialog med kunderne, giver det dig mulighed for at skabe det som kaldes et “social proof”. Det er den effekt som du kan opnå ved at andre omtaler dit produkt eller din service positivt. Vi mennesker er flokdyr, og det understøtter vores købsbeslutning markant når vi kan se at venner, kendte personer og eksperter kan lide dit indhold og måske har handlet med dig. Alene antallet af positive tilkendegivelser har stor betydning, og netop antallet på sociale medier er ekstremt målbart. Hvor tit har du ikke hørt at en Instagram profil, en facebookside eller bare et opslag på Facebook er blevet delt så og så mange gange? Såfremt du har noget content som går viralt, altså bliver delt, liket eller omtalt flittigt på sociale medier så får du også udbytte af denne “flokdyrs-effekt” som kan skabe god profit. 

Med de mange unikke målretningsmuligheder der tilbydes via de sociale medier, har du her muligheden for at differentiere dine budskaber og gøre dem ekstra skarpe. Hvis du sælger fodbolde, så har du mulighed for at målrette dine kampagner så folk som interesserer sig for fodbold, ser dem. Du har endda mulighed for at bestemme radius af et givent område, det kunne f.eks. være omkring stadion, og slutteligt starte reklame på de tidspunkter hvor der spilles fodbold på stadion. 

Hos 1st Place benytter vi som oftest en eller flere sociale medier som led i en effektiv digital strategi.

Ønsker du mere information om de forskellige sociale medier, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169. 

LINKEDIN ADS

LinkedIn er verdens største faglige netværk med mere end 500 millioner brugere over hele verden. Gennem annoncering på LinkedIn kan du målrette annoncerne helt præcist til de beslutningstagere der endnu ikke følger din virksomhed. En anden vigtig pointe og fordel ved annonceringen er at fire ud af fem brugere på LinkedIn er beslutningstagere hvilket giver dig mulighed for at kommunikere dit budskab direkte til de allermest relevante personer.  

LinkedIn er som annonceringsværktøj top-funnel fokuseret. Dermed er LinkedIn særligt stærkt ved annoncering for de mere komplekse ydelser og produkter. Hvad enten målsætningen er at skabe leads, drive trafik til dit website eller at øge kendskabet til dit brand.  

Annoncering på LinkedIn er samlet set yderst effektivt for B2B virksomheder, eller for dig som skal rekruttere nye medarbejdere. Du har mulighed for at lave annoncer med forretningsorienteret indhold der er direkte målrettet virksomhedens beslutningstagere - eller personer i samme segment. 

Du kan segmentere detaljeret ud fra eksempelvis: 

  • Branche 
  • Stilling 
  • Funktion 
  • Demografi 
  • Medlemskab af grupper 

Det giver dig mulighed for at skræddersy jobopslag eller produktannoncer med specifikke budskaber til de rette personer i målgruppen. 

Dine annoncers placering på LinkedIn afhænger af annonceformatet. Som udgangspunkt kan annoncerne placeres i brugernes news feed, i sponsorerede InMails eller som tekstannoncer i højre side af LinkedIn.  

Derudover har LinkedIn en kampagnemålsætning som henvender sig direkte til dig der ønsker at samle leads af den ene eller anden slags. Via LinkedIn kommer du i det fleste tilfælde til at betale en højere pris pr. klik eller lead end via andre platforme. Det skal dog siges at med den rigtige opsætning, det korrekte budskab og målretning, vil kvaliteten af dit output også være høj. Hos LinkedIn kan du vælge to betalingsmodeller; enten CPM (pris per tusinde visninger) eller CPC (pris per klik).  

Ønsker du mere information om LinkedIn, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169. 

FACEBOOK ADS

Hvornår skal du med din virksomhed være til stede på verdens største sociale medie? Vores svar er – ALTID!  

Facebook er ikke kun en fantastisk platform til at brande din virksomhed og dens produkter. Det er også et ideelt sted at skabe loyalitet og pleje af dine nuværende kunder, og det fungerer som en supplerende salgskanal til dine andre indsatser.   

Med muligheden for både organisk og betalt markedsføring, kombineret med de unikke, interessebaserede segmenteringsmuligheder, så skal du være til stede her.   

Facebook annoncering er ikke billig så derfor har vi fokus på at vi sammen med dig laver overskud på din Facebook annoncering.  

En effektiv og profitabel annoncering på Facebook laver vi ved at arbejde klogt med:  

Lead annoncer 

En værdifuld mulighed i Facebook annoncering er de såkaldte “lead annoncer”. De giver dig mulighed for at indsamle e-mails på interesserede kunder via en integreret formular som gør at brugeren ikke skal forlade Facebook. Det er selvsagt et stærkt værktøj hvis inbound marketing er en del af din digitale strategi. Har du sat et automation flow op, kan du her skaffe endnu mere benzin til din maskine. 

Annonceplacering 

Facebook tilbyder forskellige annonceplaceringer, og der er stor forskel på dem. Det er derfor vigtigt at du tester dine annoncers performance med forskellige placeringer. Det kan eksempelvis være klogt at opsætte placeringer målrettet et mobilt news feed og et andet annoncesæt målrettet desktop news feed. 

Lookalike audiences 

Lookalike audiences er en virkelig effektiv målgruppesegmentering som Facebook stiller til rådighed. Som du næsten kan fornemme på navnet, så er et lookalike audience segment generereret ud fra Facebook profiler som minder om dine eksisterende kunder. 

Facebook re-targeting 

Re-targeting giver dig mulighed for at påvirke kunder der har udvist en vis interesse for din service eller dit produkt. Kun fantasien sætter grænser for hvilken adfærd du laver re-targeting annoncering ud fra. Det kan være at kunden har kigget på et konkret tilbud, har downloadet indhold som signalerer købsinteresse osv. Re-targeting er meget effektivt fordi du arbejder på at få de varmeste leads til at træffe en købsbeslutning. 

Ønsker du mere information om Facebook, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169. 

INSTAGRAM ADS

Inspirer dine potentielle kunder med Instagram Ads!  

Siden 2012 har Instagram været ejet af Facebook hvilket har tilføjet en ekstra fordel til den i forvejen effektive branding-kanal. Som en del af Facebook-familien har Instagram nemlig adgang til de samme stærke segmenteringsredskaber som Facebook (læs evt. Facebook annoncering for mere information).  

En klar fordel er at du typisk kan vise annoncer til meget lave priser på Instagram til dem der allerede har interageret med din side på Facebook eller omvendt. Derfor kan kampagnerne køres optimalt på disse platforme samtidig. Det afhænger naturligvis af om dine kunder er at finde på begge medier. 

Der er stor forskel på dem da Instagram, til forskel for Facebook, er et udpræget visuelt medie. Instagram egner sig derfor rigtig godt til at inspirere mulige kunder med flotte billeder og videoer. Derfor er Instagram et perfekt sted at annoncere hvis du opererer indenfor visuelt orienterede brancher, såsom boliginteriør, tøj, smykker, mad osv. Og derfor er platformen også et meget effektivt branding- og loyalitetsskabende værktøj for B2B virksomheder. 

På Instagram kan du vælge mellem 4 forskellige annonceformater: 

  1. Billedannoncer 
  2. Videoannoncer 
  3. Karruselannoncer 
  4. Annoncer i stories 

En meget spændende mulighed er at lave sine billed- og karusselannoncer om til deciderede shoppingannoncer. Med shoppingannoncer kan du tagge op til fem produkter pr. billede eller op til 20 produkter pr. karrusel og tilføje filtre eller billedtekster. Ikke mindst kan du opsætte en beskrivelse af produktet, angive en pris og gøre produktet klikbart med et link som leder kunden direkte til produktet på din webshop.  

Via annoncering kan du på Instagram opnå en lang række målsætninger, udover blot rækkevidde og visninger. Det kan være: 

  • Trafik til dit website 
  • Konverteringer (f.eks. køb på din webshop) 
  • Tilmeldinger til dit nyhedsbrev 
  • Flere installationer af din mobilapplikation 
  • Flere afspilninger af din video 

Ønsker du mere information om Instagram, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.