Skab et stærkt brand på verdens største video-platform.
På YouTube bliver der hvert minut uploadet intet mindre end 100 timers video hvilket gør YouTube til verdens næststørste søgemaskine – selvfølgelig kun overgået af deres ejer, Google.
YouTube Ads kan være et rigtig godt supplement til, eller endda en erstatning for, TV-reklamer. På YouTube får du ikke kun en ultraskarp pris, men du betaler også kun når en potentiel kunde har set 30 sekunder eller mere af din video.
I og med at platformen er ejet af Google, kan du derfor benytte de samme målretningsmuligheder som via Googles andre værktøjer. Dette gør at man kan segmentere bedre på YouTube end f.eks. TV-reklamer hvor reklamer bliver vist til alle som blot tænder for fjernet. På YouTube målretter du dine reklamer så de kun optræder på bestemte videoer som du vurderer at dine kunder har interesse i.
Under og efter dine kampagner har du mulighed for at analysere på data som straks hjælper dig med at optimere på din kampagne da du hurtigt kan se om dine reklamer faktisk bliver set. Det gør dig i stand til at ændre, stoppe eller forbedre enten din målretning eller hele din reklame.
Der er to primære måder hvorpå man kan annoncere på YouTube. Den mest populære er formatet Trueview in-stream. Ganske som navnet indikerer, er det de annoncer du får vist før din valgte video. En opfordring hertil kan være at man lægger sig i selen for at få produceret så fængende og inspirerende videoindhold som muligt. Hvis materialet ikke fanger seernes opmærksomhed, vil de sandsynligvis ikke klikke sig videre ind til din side.
Det andet format indenfor YouTube Ads hedder Trueview Discovery. Her er princippet egentlig magen til annoncering på Google – nemlig søgeordsbaseret. Dvs. at hvor Trueview in-stream er push-marketing, så er Trueview Discovery pull-marketing.
Vi beskrev tidligere YouTube som verdens næststørste søgemaskine. Netop transformationen fra videomedie til decideret søgemaskine er hvad der gør Trueview Discovery relevant. Dine annoncer kan f.eks. blive vist i dit YouTube søgeresultat ifm. relaterede resultater eller på startsiden for YouTube på mobilenheder.
Da formatet er video, er det en god idé at få visualiseret både brand og budskab indenfor de første 5 sekunder for at fange og fastholde seerne.
Ønsker du mere information om de forskellige muligheder indenfor YouTube Ads, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.