Remarketing stammer fra RLSA-begrebet som betyder ”Remarketing Lists for Search Ads”, og er din mulighed for at forblive top of mind hos dine potentielle kunder.   

Vi kender det vist alle sammen – du har på en kold regnvejrsdag surfet lidt rundt for at kigge på rejser til varmere himmelstrøg. Dagen efter kan du ikke åbne internettet uden at blive eksponeret for annoncer for rejser. Irriterende – ja måske! Men ofte også yderst effektivt.  

Kort sagt så viser du, igennem remarketing, annoncer til folk som tidligere har besøgt din hjemmeside. 

Formår du at ramme de rigtige mennesker med de rigtige budskaber på det rigtige tidspunkt, vil de relevante personer vende tilbage til din side. Denne gang vil de ofte befinde sig et skridt længere nede i salgstragten. 

For at være mere præcis, så er RLSA en liste over de kundeleads der har været tæt på at blive kunder men som ikke handlede med det samme. Det er dem du har chancen for at konvertere nu, med din remarketing strategi. 

Man kan henvende sig til sine leads højt oppe i sin salgstragt. Det kan være helt oppe i specifikke områder af sitet der er besøgt, tilbudskampagner el.lign. Man kan også fange sine leads væsentligt længere nede i salgstragten – nemlig via f.eks. interaktioner med indkøbskurven hvis det drejer sig om en webshop. Det kan være at kunderne har lagt en vare i kurven uden at færdiggøre købet. Det kan sågar også være at det drejer sig om at genetablere kontakten og kendskabet til tidligere kunder.  

For at få din remarketingkampagne til at give resultater, kræver det at der oprettes remarketingslister. Disse lister definerer hvilke interaktioner forbrugerne skal foretage før et remarketingsbanner vil blive vist for dem.  

Det er vigtigt at du sikrer dig at sporingen af remarketing er sat korrekt op i Google Analytics. Det kan nemlig godt være vanskeligt at dissekere effekten af remarketing hvor der ikke er sat de rigtige mål op. Endvidere er det vigtigt at man sætter sig ind i hvordan man via. forskellige trafikstier, attributionsmodeller mv. kan følge den fulde effekt af sin remarketingkampagne helt til dørs.  

Ønsker du mere information om de forskellige muligheder indenfor Remarketing Lists for Search Ads (RLSA), kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.