Forøg din konverteringsrate med Google Shopping Ads!
Når du annoncerer via Google Shopping, vil dine potentielle kunder få vist både produkt og pris allerede inden de klikker sig ind på din side. Det betyder at der i mange tilfælde allerede er taget stilling til hvorvidt kunden kan acceptere den angivne pris eller ej.
Google Shopping er i dag et af de mest effektive værktøjer hos e-købmænd. Annoncen har allerede forhåndsvalideret nogle af de primære breaking points når kunden handler på nettet idet kunden får at vide hvorvidt den korrekte vare er på lager, samt hvad varen koster. Dermed forkorter Google Shopping vejen til købet betragteligt.
Udover de udvalgte Google Shopping annoncer som fremgår i hhv. toppen af søgeresultatet samt i højre side, så har Google også lavet et decideret ”shopping tab” i søgeresultatet.
Google Shopping er principielt det samme som ”almindelige” Google Ads. Dermed bliver dine Google Shopping kampagner også styret inde fra Google Ads editoren. Den eneste forskel er at man skal indlæse sine produktinformationer via en Merchant Center konto. Det er med til at sikre de bedst mulige søgeresultater. Inde i Merchant Centeret kan man også se hvorvidt ens produkter er blevet godkendt til visninger i Google Shopping.
Vores erfaringer viser også at velfungerende Google Shopping kampagner oftest overstråler almindelige søgeannoncer, især indenfor ROAS (Return On Ad Spend) og konverteringsrater. Google Shopping er blevet så populært at Google endda har oprettet et selvstændigt ”tab” formål ude i SERP’en (Search Engine Result Pages). Det betyder at hvis du har angivet de samme søgeord til dit produkt så vil det havne i shopping tabben. Google Shopping eller Product Listing Ads (PLA) vises enten i toppen af et søgeresultat eller i vinduets højre side.
Du betaler selvfølgelig en klikpris til Google ligesom du gør med Ads. Google prissætter dit produkts CPC og derved hvor meget du skal give for at få dit produkt vist i shopping tabben. Det kan derfor betale sig at kende sine kunders søgeord fordi man kan spare penge. Et bredt søgeord, som f.eks. cykel, er dyrt i både Google Ads og Google Shopping hvorfor de såkaldte “longtail keywords” kan være gode.
Hvis vi bliver i cykel-lingoen, så kunne et longtail keyword være: “Herrecykel med brunt sæde og store hjul”. Her vil prisen på søgeordet være meget lavere, men der vil også være mindre trafik. Den mindre trafik er ikke nødvendigvis en negativ ting da dem der besøger siden, leder helt specifikt efter en herrecykel med brunt sæde og store hjul som du har på lager. Du er nok ikke den eneste med den cykel på lager men fordi du har budt højest i Google Shopping, vil dit produkt optræde som en af de første, og det er her du kan tjene pengene foran konkurrenterne. Det sker ovenikøbet mens du sparer penge på dine søgeord fordi du kender din kundekreds og den måde de søger på.