Google giver dig en unik mulighed for at skabe større kendskab til dit brand.   

Google Display Netværk består af et hav af eksterne hjemmesider, apps mv. hvor du kan få vist dine annoncer for potentielle kunder. Display annoncering er i høj grad et værktøj som er velegnet til branding og trafikskalering. Værktøjet giver rig mulighed for at eksekvere en effektiv push marketingsstrategi. 

Inden vi dykker ned i display annoncering, så kan det nævnes, helt lavpraktisk, at hvis dine personaner er udarbejdet godt så er det nemt for dig at lokalisere de sider hvor en displayannoncering kunne give mening at placere. Såfremt du finder en side, app, el.lign. hvor du gerne vil annoncere, så vil du kunne se dette ikon: 

Det er når dette ikon optræder at du har mulighed for at byde på pladsen af netop denne annonceplads. 

Når der arbejdes med Google Display annoncering, så er målretningen et af de afgørende områder. Derfor er det en nødvendighed at kende sit kundesegment. Hvis ikke de segmenter man viser sine flotte displaybannere frem til, har interesse i produktet, vil outputtet for displaykampagnen oftest heller ikke være vellykket. Derfor er det også dejligt at mulighederne for segmentering, i form af f.eks. interesser, geografi eller demografi, er så avancerede. Især målretningsmuligheden in-market – hvor der målrettes mellem de besøgendes adfærd og profiler og virksomhedens foretrukne kundesegmenter. 

Hvis slutproduktet i stedet for skal være at forbrugeren udfylder en formular eller sågar en konvertering på en webshop, så kan man også benytte sig af Display Ads. Her er det vigtigt at få opsat mål i Google Analytics så man kan følge kunderejsen fra start til slut. Hvis ikke man får opsat gode mål, kan Display Ads godt fremstå lidt voldsomt. Det er nemlig en trafikkilde der typisk opererer med tårnhøje afvisningsprocenter, lave sessionsvarigheder mv. Derfor er det vigtigt at man følger hele kunderejsen så man kan få dannet et klart udtryk af display annoncens værdi i et større billede.  

Ønsker du mere information om de forskellige muligheder indenfor Google Display Ads, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.