En af grundstenene indenfor digital markedsføring er Googles betalte segmenter. Begrebet PPC står derfor også for pay per click 
Når du arbejder med betalt annoncering, er det vigtigt at holde tungen lige i munden. Hvis ikke man holder sin betalte annoncering i kontrol, kan det nemt løbe løbsk – og før man får set sig om, har man brugt mange penge, på ukvalificeret trafik. 

Derfor er det vigtigt at have sin kunderejse for øje, når man arbejder med sin PPC-strategi.  
Hvor dine kunder befinder sig i deres kunderejse, definerer hvordan og med hvilke PPC-værktøjer du bør arbejde.  

Google har flere former for betalte muligheder. Hvert segment har sine helt unikke styrker og svagheder, som virkelig, hvis behandlet professionelt, kan flytte markedsandele hurtigt.  

Google Ads 

Google tekstannoncer er stadig det mest brugte af de online annonceformater. Mulighederne med Google Search Ads er store, da du får mulighed for at teste hvad din tilstedeværelse øverst i Googles søgeresultat er værd, for din virksomhed. Du kan læse meget mere om Google Ads her. 

Display Ads       

Dette er en meget visuel måde at få vist sit brand på. Display Ads fungerer på denne måde, at du får vist dine annoncer, i hvad Google kalder Google Display Netværk. Rækkevidden i display netværket strækker sig over flere mio. sider. Så hvis du har behov at føre en ”push-marketing” strategi, for f.eks. at øge dit brandkendskab, vil display ads være en af de mest effektfulde metoder. Du kan læse meget mere om display ads her 

Google Shopping 

Har du en webshop, kan Google Shopping muligvis være din mest effektive annonceringskilde. Google Shopping er blevet så populært, at Google endda har oprettet et selvstændigt ”tab” formålet, ude i SERP’en. Google Shopping er det annonceformat der viser det efterspurgte produkt og pris, ude i Googles søgeresultat, SERP’en. Dette betyder i princippet, at de klik man får, via Google shopping har en kortere købstragt, da man har afsøgt flere bristepunkter, inden man tilgår sitet. Dette betyder som oftest højere konverteringsrater. Du kan læse meget mere om Google Shopping her 

Youtube Ads 

Youtube er verdens største video-platform. Det betyder, at mange går direkte ind på youtube for at finde inspiration. Det kan være til produkter, viden om produkter, anmeldelser el.lign. Det er ingen hemmelighed at mange mennesker foretrækker, at få deres viden via video-mediet, fremfor de skrevne medier. Du kan derfor nå ud til utroligt mange, ved at benytte Youtube ads i f.eks. en ”push-marketing” strategi. Du kan læse meget mere om Youtube ads her 

Remarketing Lists for Search Ads 

Remarketing er et virkelig stærkt annonceringsværktøj. Modsat de andre muligheder, som beskrevet ovenfor, så handler remarketing om at arbejde med den trafik, der i forvejen har været skabt. Det handler om, at minde de mennesker der har besøgt din hjemmeside om, at du stadig er relevant for dem. Det kan være ved at vise dem annoncer omkring varer, der er blevet forladt i indkøbskurven el.lign. Med remarketing vil du altid fastholde dig selv, som ”top of mind” hos dine leads. Du kan læse meget mere om remarketing her 

Ønsker du mere information om de forskellige muligheder indenfor PPC, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.