En af grundstenene indenfor digital markedsføring er Googles betalte segmenter. Begrebet PPC står derfor også for pay per click.
Når du arbejder med betalt annoncering, er det vigtigt at holde tungen lige i munden. Hvis ikke man holder sin betalte annoncering i kontrol, kan det nemt løbe løbsk – og før man får set sig om, har man brugt mange penge på ukvalificeret trafik.
Derfor er det vigtigt at fokusere på dine kunders oplevelser når de handler ved netop dig, og når man arbejder med sin PPC-strategi.
Hvor dine kunder befinder sig i deres kunderejse definerer hvordan, og med hvilke PPC-værktøjer, du bør arbejde.
Google har flere former for betalte muligheder. Hvert segment har sine helt unikke styrker og svagheder som virkelig, hvis behandlet professionelt, kan flytte markedsandele hurtigt.
Ønsker du mere information om de forskellige muligheder indenfor PPC, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.
Google Ads
Googles tekstannoncer er stadig det mest brugte af alle online annonceformater. Mulighederne med Google Search Ads er store da du får mulighed for at teste hvad din tilstedeværelse øverst i Googles søgeresultat er værd for din virksomhed. Du kan læse meget mere om Google Ads her.
Display Ads
Display Ads er en visuel måde at få vist sit brand på. Display Ads fungerer på den måde at du får vist dine annoncer i hvad Google kalder Google Display Netværk. Rækkevidden i display netværket strækker sig over flere mio. sider. Så hvis du har behov for at føre en ”push-marketing” strategi, for f.eks. at øge dit brandkendskab, vil Display Ads være en af de mest effektfulde metoder. Det kunne være et banner som igennem billeder skal fange dine mulige kunders opmærksomhed. Her er eksempler på Banner Display Ads:
Det kan også være GIFs og animerede HTML5 reklamer som, til forskel fra banneret, har bevægelser i sig. Bevægelser på en ellers stillestående side har en god effekt og kan derfor hjælpe med at fange opmærksomheden og dermed få klikket videre til din side. Her er eksempler på GIFs og animerede reklamer:
Når det kommer til Display Ads, så er det vigtigt at filformaterne er på plads. De fleste steder vil de godt acceptere JPEG, JPG, PNG og GIF, men ikke alle steder accepterer de HTML5. Derudover er der flere udbydere af bannere hvor de fleste steder også tilbyder Google Ads kompatible bannere så du kan tracke din Display Ads performance og dermed ved hvilke af dem du skal beholde eller skrotte.
Du kan læse meget mere om Display Ads her.
Google Shopping Ads
Har du en webshop, kan Google Shopping muligvis være din mest effektive annonceringskilde. Vores erfaringer viser også at velfungerende Google Shopping kampagner oftest overstråler almindelige søgeannoncer, indenfor især ROAS (Return On Ad Spend) og konverteringsrater. Google Shopping er blevet så populært at Google endda har oprettet et selvstændigt ”tab” formål ude i SERP’en (Search Engine Result Pages).
Google Shopping er det annonceformat der viser det efterspurgte produkt og pris ude i Googles søgeresultat, SERP’en. Dette betyder i princippet at de klik man får via Google shopping, har en kortere købstragt da man har afsøgt flere bristepunkter inden man tilgår sitet. Dette betyder som oftest højere konverteringsrater.
Du kan læse meget mere om Google Shopping her.
YouTube Ads
YouTube er verdens største video-platform. Det betyder at mange går direkte ind på YouTube for at finde inspiration. Det kan være til produkter, viden om produkter, anmeldelser el.lign. Det er ingen hemmelighed at mange mennesker foretrækker at få deres viden via video-mediet fremfor de skrevne medier. Du kan derfor nå ud til utrolig mange ved at benytte YouTube Ads i f.eks. en ”push-marketing” strategi. Du kan læse meget mere om Youtube Ads her.
Remarketing Lists for Search Ads
Remarketing er et virkelig stærkt annonceringsværktøj. Modsat de andre muligheder, så handler remarketing om at arbejde med den trafik der i forvejen har været skabt. Det handler om at minde de mennesker som besøger din hjemmeside, om at du stadig er relevant for dem. Med andre ord; de kunder som har besøgt din hjemmeside, men som ikke har købt noget endnu. Det kan være ved at vise dem annoncer omkring varer der er blevet forladt i indkøbskurven el.lign. Med remarketing vil du altid fastholde dig selv som ”top of mind” hos dine leads. Du kan læse meget mere om remarketing her.
Ønsker du mere information om de forskellige muligheder indenfor PPC, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.