Hos 1st Place har vi mange års erfaring med e-mail marketing, og vi arbejder altid med at skræddersy løsninger til hver enkelt kunde.
Når du har taget det første skridt at indhente tilladelse til at sende e-mails til nogen, begynder arbejdet med at sende de rigtige budskaber til de rigtige mennesker, på det rigtige tidspunkt. Det kan et marketing automation flow hjælpe dig med at håndtere – det kommer vi straks tilbage til.
Når vi hos 1st Place arbejder med marketing automation, har vi fokus på følgende opgaver:
- Skrive værdifuldt indhold som gør at dine potentielle kunder gerne vil tilmelde sig dit nyhedsbrev.
- Vi tester på indholdet, vi optimerer det og vi tester igen.
- Automatisere og personalisere din kommunikation med dine leads.
Marketing Automation
Levér budskabet når modtageren er klar til det, med marketing automation!
Marketing automation er en metode til at gøre din arbejdsdag lettere. Det handler helt konkret om at samle de mange processer kundekontakt, rating af kunder, opsætning af e-mail marketing, analysere på Google Ads og opsætte et kartotek for dine kunder. Normalvis foregår de nævnte ting i mange forskellige programmer og måske helt analogt i form store papirbunker og arkiver. Et marketing automation program gør at det hele bliver samlet ét sted, og at du nemmere kan navigere rundt i dine kunder på computeren. Et sådant program har mange fysiske fordele, men det har også en masse andre funktioner, nemlig dem der er relevante for marketing hvilket hjælper virksomheder med at holde styr på deres kunders forløb.
Hvis vi tager udgangspunkt i vores egen virksomhed, så kan vi med få klik vurdere hvor varmt vores lead er, og samtidig holde styr på hvor meget vi har bearbejdet kunden. Det gør at vi har nemmere ved at vurdere vores egen tilstedeværelse overfor kunden.
Selve analysen af leads kan også håndteres i et marketing automation program. Programmet kan nemt kobles op med din hjemmeside hvori der er en masse oplysninger at trække på. Det kunne f.eks. være en kontaktformular. Når en potentiel kunde besøger din side og er i gang med at udfylde en kontaktformular, så vil programmet score kundens færd. Såfremt at kunden udfylder det hele, vil kunden få en bestemt score som muligvis sætter kunden foran andre der måske kun udfyldte halvdelen af skemaet. Ydermere, hvis kunden har nogle bestemte titler, f.eks CEO eller CMO som vi ved er beslutningstagere, så kan vi give kunden ekstra point. Derved bliver kunden sat endnu højere i vores scoreboard hvilket gør ham til et yderligere interessant lead. Det lead vil nu blive rangeret med de andre, og så ved vi hvem vi skal ringe til dagen efter.
Et nyhedsbrev kan også være en indikator for hvornår man kan kontakte et lead. Forestil dig at kunden har skrevet sig selv op til et nyhedsbrev, men nyhedsbrevet bliver aldrig åbnet eller skaffer mere trafik på hjemmesiden. Denne kunde ville ikke være god at kontakte uopfordret. Men en kunde som har set og klikket sig ind på din side flere gange, ville være mere spændende at kontakte. Når du så har kontaktet kunden med et opkald, kan du gå ind og logge dit opkald således at du enten ved hvornår du sidst har haft ringet, eller hvad samtalen drejede sig om.
Vi har valgt at blive SharpSpring partner. Det betyder at vi har investeret i SharpSpring og derfor tror meget på deres system. SharpSpring er et fantastisk marketing automation system der hjælper dig til at få leveret det rette budskab, på det rette tidspunkt.
Læs mere om vores SharpSpring partnerskab her.
Med SharpSpring samler vi alle de digitale tiltag i et system. Du vil blandt andet få:
- Et værktøj som let kan lave stærke e-mail formularer og landingpages der kan konvertere.
- Et værktøj der engagerer dine leads automatisk og adfærdsbaseret igennem kunderejsen - også efter de er blevet til kunder.
- Indsigt i hvem der rent faktisk besøger dit site.
- Leadscoring der prioriterer hvilke leads du bør arbejde med.
- Et komplet CRM-system der systematiserer dit arbejde med dine leads og kunder.
- En blog hvor dine indlæg automatisk går ud til relevante modtagere.
- Rapportering der giver dig beslutningsgrundlag til at skabe profitabel inbound marketing.
Vi kan sørge for at sætte strøm til systemet, uddanne jer i brug af systemet og etablering af kommercielle mål som er realistiske og profitable.
Vi hjælper også gerne med at udarbejde og vedligeholde dit indholdsbibliotek samt opsætte de adfærdsbaserede mailflows så vi, sammen med dig, sikrer optimalt udbytte af SharpSpring.
Den helt store fordel ved marketing automation er at du opbygger en maildatabase og et kvalitetsindhold som har en meget stor værdi. Modsat klassisk markedsføring hvor du betaler løbende for annoncering.
Ønsker du mere information, eller har du spørgsmål til e-mail marketing og marketing automation, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.