Optimer din side og dine leads med gennemarbejdet data! 

Teamet bag 1st Place har arbejdet med at optimere hjemmesider og webshops gennem mange år. Vi arbejder ud fra en datadrevet tilgang, hvor ændringer implementeres med udgangspunkt i data og brugeradfærd.  

Mange designer deres hjemmesider ud fra et visuelt udgangspunkt, hvor den overordnede linje skal stemme overens med virksomhedens identitet og mål. Det visuelle udtryk er da også en vigtig brik, i det store designmæssige billede. Er brugervenligheden ikke fulgt med, bliver varme leads aldrig til kunder.  

Når vi arbejder med konverteringsoptimering, tager vi udgangspunkt i dataanalyse og splittests. På den baggrund kommer vi med anbefalinger til rettelser og optimeringsmuligheder. Konverteringsoptimering er en løbende proces, hvor eksterne faktorer og ændringer hele tiden skal med i planen.

A/B splittesting

Ved hjælp af A/B tests kan du undgå at lade dine implementeringer bygge på gætterier og visuelle udtryk.  

Når du splittester fremvises forskellige versioner af din hjemmeside til brugerne. Du vil efter en periode (trafikafhængigt) have et validt datagrundlag, som dokumenterer hvilken version, der skaber de bedste resultater. 

Som ofte deles det samlede antal besøgende op i to lige store grupper, hvor 50 % vil se den originale version, mens de resterende 50 % bliver mødt af test-versionen.   

At teste på denne måde kræver tålmodighed, og derudover skal det ses som et supplement til andre værktøjer.  

Heatmaps

At kende dine besøgenes adfærd, på din hjemmeside, er ekstrem vigtig for arbejdet med konverteringsoptimering.  

Når du benytter heatmaps kan du eksempelvis kigge efter, hvor på siden der klikkes, om der scrolles ned til indhold under folden, eller om der er stor forskel på, hvordan der navigeres på henholdsvis mobil og desktop.  

Ud fra et heatmap kan du eksempelvis se, hvor på siden det vil være optimalt at placere den allervigtigste information samt om der er elementer der skal flyttes, redigeres eller fjernes. 

Ønsker du mere information, eller har du spørgsmål til konverteringsoptimering, kan du kontakte os på info@1stplace.dk eller på 51937169.